Min kamerautrustning


Min kamera heter Canon EOS 1000D. En jätte bra nybörjar kamera. Lätt att förstå och inte så tung. Jag köpte min kamera den 8:e januari 2010 för mina pengar jag fått när jag fyllde år och under julen. Än så länge är jag jätte nöjd med den och har inga tankar på att byta ut den :)



1) När jag köpte kameran fick man med detta objektiv och det dög ett tag, men efter ett tag så blev det ganska tåkigt att inte kunna zooma. Det var och är jätte bra när man vill tex fota blommor och man står nära motivet.
2) Sommaren 2010 bestämde jag mig då för att köpa ett till objektiv som man kunde zooma med. Och då fick det bli 70-300 mm objektivet som jag är jätte nöjd med. Jätte bra när man ska fota natur.





Min kameraväska.
Den köpte jag i et kit. Man fick med väska, handbok, minneskort på 8 GB och en minneskortläsare. Än så länge har den varit bra, men det börjar bli trångt ;). Sattsar på att köpa ny väska till julen 2010 som är större och förhoppningsvist lite mer avlång.


Dom här två sakerna fick jag i julklapp 2010.
Kamera avtryckaren fick jag av min morbror, det är jätte bra att ha när man ska ta självporträtt, familjefoto eller något annat.
Stativet fick jag av min mamma och pappa. Det går att förlänga den och ha den som den är nu. Stativet är uperlätt och perfekt att ta med sig ut i naturen


Det här lilla stativet fick jag av min morbro när jag fyllde år. Det är bra att ha när man ska ta kort på ojämna nivåer. Eftersom det är så litet och lätt med det bra att ha med sig på resor mfl.


Denhär boken fick jag av min moster, jói och mina kusiner på Island i julklapp 2010. Det är en bok på engelska med många fina bilder och superbra tips.


En ny blixt till min kamera, köpt på NetOnNet och kostade 1.590 kr, köpte blixten för pengar jag fått i julklapp och för mitt studiebidrag.
Den går att vinkla både upp, åt sidan och ha den rakt fram. Med hjälp av vinkel möjligheterna kan man få mycket snygga och coola bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback