Nyårsafton!



Shoo bree alla bloggläsare, hoppas allt är bra med er. Med mig är det prima :) det är ju nyårsafton! då kan inget gå fel ;) hoppas alla kommer ha en kul kväll, tror nog min kommer bli toppen med kusinerna, moster, Jói och min familj, sen har jag ju min nya blixt jag måste testa på fyrverkerierna :D
Ha en super bra kväll! vi hörst nästa år :) ♥

Min nya kärlek ♥



♥♥♥♥

Ny blixt

Nu är jag riktigt glad! har införskaffat en ny blixt till kameran :D. Köpte den på NetonNet och den kostade 1.590 kr vilket är ett ganska hyfsat pris tkr jag :).
Hoppas på rikgtigt bra bilder inför nyårsafton nu :D.
Är så lycklig nu, helt otroligt :D
Bild kommer senare..... nu får ni nöja er med en bild från nätet

Sigma EF-530 DG ST

Nytt i garderoben


T-shirt från Cubus 64 kr


Tjocktröja från Cubus 99 kr

Juldagen






♥♥♥ Kärlek till tjockisdagen xD









Fan vilken härlig dag :D tjockat mig som fan och glott på tv och jönssonligan hela dagen, hihihihi ^^

Julafton


Godis till kalle










Hahahaha xD














Dax för julklappar! :D


DVD spelare från David :D


Swiss mocha ♥


stunden hela familjen väntade på! Min moster ringde och va helt chokad över julklappen dom fick, en resa till sverige den 28 dec-2 jan tror ja det va. Äntligen slapp man hålla det hemligt :D fett pepp inför nyår!




Bild tagen med nya stativet och kamera avtyckaren :D


Mina julklappar


Jag och min bror fular oss


Familjefoto xD
Nej nu kommer en seriös bild ↓


Hahahahaha xD okej nu kommer en ↓


Min familj ♥

Det va min härliga julafton :)

Julklapparna ♥









Måste säga att dethär har varit en av dom bästa jularna på as länge! fick mycket av det ja önskat mig!
Tack så jätte mke för alla julklapparna! ♥♥ :D

Från julklappsleken


Coooola strumpor ;)


Hahahaha killkalsonger xD jag ska använda dom som pyjamas :) smart va?

Ja ni undrar kanske vad julklappsleken är för ngt, elr?
Ska förklara lite kort.

1. Du behöver en tärning, julklappar (Alla köper två var) och en äggklocka.
Det går ut på att få så många klappar som möjligt.
Det börjar med att alla sätter sig vid ett bord, och alla klapparna är på golvet eller på bordet det väljer man själv.
Sen börjar den yngsta att kasta tärningen
Får personen en 6a får han/hon ta ett valfritt paket
Alltså, om man får en 6a får man ta ett paket, annars inte.
Sen fortsätter man, tills alla paket är borta från bordet eller golvet. Detta kan alltså ta en ganska lång tid.
När alla paket är borta från bordet eller golvet sätter man äggklockan på ca 7 minuter.
Nu gäller samma sak, slå tärning och försöka få en 6a bara det att nu får man sno paket från andra. Detta kan alltså betyda att en person får jätte många paket och en annan får bara ett, det beror helt på om man har turen med sig och får sexor hela tiden.
När klockan ringt får man öppna paketen.
Sen brukar vi i vår familj dela upp så alla får två var :)

Hoppas det inte blev krångligt xD. Det är iallafall en riktigt rolig lek, den kör vi alltid dan före julafton hos farfar.

P.S alla inlägg som kommit in i dag är tidsinställda ;)

Kalle Anka!

Hihihihiihhiih äntligen! som jag har längtat efter kalle anka!! yey
Nu ska jag och min bror tjocka oss med julskum, tomteskum, twist och julmust!
Ha det gött :)


julaftonsmorgon








Lite bilder från morgonen :)

Första julklapparna

Nu skriver jag som alla andra skriver på julafton, tänkte bara svänga in på bloggen för att säga god jul :)
Har fullt upp så hinner inte skriva nå mke, och förlåt för dålig uppdatering men det har varit otroligt mke i skolan och, mke utanför skolan och då orkar ja inte lägga ner massa tid på bloggen. Men ska iallafall försöka att slänga in bilder på julklapparna och kvällen :)

Ha det så jätte bra och god jul ♥

Här kommer bild på de första julklapparna:


Från min bror :D 150 kr på cubus


Jätte fin klocka från den ''isländska tomten''. Ni som int är från island fattar säkert ingenting nu när ja skrev isländska tomten men det är en lååååång historia, tar den ngn annan gång :)

God jul alla ♥

Litet stativ

I söndags fick ja ennu en present som var försenad :D alltid lika kul ;) iallafall det var från min morbror :D fick ett litet kamerastativ! :D fatta hur glad ja blev, har önskat mig ett i julklapp så hoppas ja inte får ett sånt :S fast det va ju en aning större ja önskade mig så det är nog lungt :)


Me like :) ♥

Tack så mke!

Canon MG5150






Ren kärlek! ♥

Presenter....









Fick också, hårspännen, örhängen, A4 papper OCH skrivaren :D men skrivaren får ni se i morn, hihi :)
Ha en jätte bra tredje advent :D ♥

Bilder från min födelsedag












Pannkakstårta! :D

Tog inte så jätte många bilder, men det får duga :) Slänger in bilder på mina presenter snart oxå! :)

Vem fyller år i morn????

Joooo jaaaag :D I morgon blir ja 16 år! shit va tiden går fort. Snart har man gått en termin av gymnasiet :o. Aja 6.59 i morn blir ja 16 år! YEY. Fast man måste ju upp vid 6 för att min brorsa har ngn lucia övning -.- suck och ja börjar 10 xD det blir ju kul, en trött sandra kommer komma till skolan i morn, men va fan det spelar ingen roll ska va glad endå för ja fyller år :D och ja ska till och med försöka va glad efter matte provet som är direkt på morgonen. Har övat hela eftermiddagen på matten, kan få ett G om ja inte får total hjärnsläpp!
Efter skolan kommer min kusin, farbror och hans fru Linda :D och dåååå får ja mitt stora paket (som för övrigt är en skrivare). Måste vänta hela dan, snyft kommer inte klara det :S.
Nej nu ska ja njuta av att va 15 år dom sista timmarna ;).



Hare gött :)

Svar på frågor

Fick en fråga från Julia angående inlägget ''Ljuset från fönstret''. Hon undrade hur man gör så det blir ljusslingor när man fotar tex en lampa och det är faktiskt ganska enkelt.

Hoppas det hjälpte :)
Sen fick ja en till fråga från Maria i inlägget ''Vår julgran'', hon undrade om man köpte som inplastade och man kan säga att man gör det, ja och min pappa åker alltid på andra advent och köper julgran och då väljer man en fin ståtlig julgran som man sen ''plastar'' in kan man säga, annars så ramlar massa barr av och den blir omöjlig att få in i bilen, sen när man kommer hem så klipper man bara bort plasten.
Ha en fortsatt bra dag och fortsätt kommentera :)

Herre gud!

Herre gud vad många som kommenterade på min blogg i dag :D gud va glad ja blir! fortsätt att gå in på min blogg och kommentera det är jätte kul! ♥
Om det är något speciellt ni vill att ja ska blogga om, säg till så kanske ja kan fixa det :)
Fick lite frågor som ja ska besvara snart, ha lite tålamod bara :)
Ha en fortsatt bra dag allesammans!

Vår Julgran













Glad 2a advent alla! Vilken härlig dag! sov till ett, va helt död efter kvällen som va helt underbar! Tack så jätte mycket för kvällen alla! ♥
Vid typ halv tre käkade ja ''frukost'' med mina föräldrar och efter det blev det fika. Pratade till kl halv fem då ja kom på att plantagen stänger väl kl fem? då vart det fart på alla xD. Jag och pappa gick ut i det härliga vintervädret och körde raka vägen mot plantagen och letade i säkert tjugo minuter efter den perfekta granen, och vad tycker ni? är den inte snygg? :)
Som vanligt lyckades ja och pappa hitta den perfekta granen :)
I kväll blir det som vanligt en mysig familjekväll :)
Ha det bra alla där ute ♥

Presenter



Fick dethär av mina snälla vänner igår när ja hade filmkväll ♥
Tack så mycket ♥

Shoo!

Vad gör alla i dag då?
Jag ska ha jäkligt kul iallafall! vid kvart över tre kommer mina tjejor hit, vi ska ha en lite mysdag bara vi fyra, käka, kolla på film och fixa inför kvällen eftersom då ska jag ha filmkväll med lite mer kompisar, självklart stannar tjejerna till kvällen, hoppas ja iallafall :) men elin måste sticka tidigare så vi ville ha en liten dag för oss själva ♥. Nu måste ja kila, ska städa mitt rum och typ duscha elr ngt innan tre. Ni får underhålla er med lite bilder från igår när Elin va här xD








Jah, ibland måste man bjuda på sig själv ;)

Hare gött ♥♥

HAHHAAHA!!!!!



heehhe våldgästar sandras blogg!!!
vi glor nu på simpson elr det är bara på och vi nördar datorn, vi är lite ego idag och tar egopics :P heheh
men nu gav vi upp blev aldrig fina XD
Jag ska väll glo idol och tinga sandra att se det för hon vägrar se det sen Andreas åkte ut som jag tyckte sög :P hahhaha sandra mördar mig för jag säger så :P
Blev lite impuls att åka hit föresten hade planerat en kväll hemma och bara ta det lugnt men vad gör man inte för en kompis som har tråkigt Xd
Nu orkar jag inte skriv mer så skiter i det XD
:P
/// PUSSAR OCH KRAMAR
GÄSTBLOGGARE
ELIN!!!!!!

frost