Stuff från Island


Lakris!!! :D


Film från kusinerna, moster och Jói


Minneskortläsare :)


Hörlurar :D


Stickade vantar och två halsdukar från gammel mormor ^^


Cool väska från mormor och morfar ^^

Och det bästa av allt!!!!! ↓↓↓




Sarah Jessica Parkers nya parfym!!!! fy va glad ja blev :D ♥

Grattis Mamma ♥

Hoppade bara snabbt in på bloggen för att skriva grattis mamma som fyller år i da :D ♥
hon e ju inte hemma så ville skriva på bloggen :)
Hoppas du får en super bra dag mamma, Älskar dig!♥


Mamma och pappa på nyårsafton :) ♥

Nr 22 på listan

What makes you different from everyone else?

Hahaha xD fråga mina kompisar ;) nej men skulle  nog säga att jag inte bryr mig så mke om av andra tycker, jag har tex strumpor på mig i skolan, alltså inga skor. Fast ja går såklart till skolan i skor ;) men dom hamnar i skåpet när jag kommer dit, det är inte många som har strumpor istället för skor, eller?

Nr 21 på listan

A picture of something that makes you happy


Jag trodde aldrig jag skulle säga eller skriva det här men.... skolan gör mig glad, där har jag mina kompisar som får mig att må bra under dagarna ^^ sen har jag självklart mitt lilla ponny gäng som gör mig glad :) och Adde oxå ^^

Nr 20 på listan

Your favorite blogger

Tror det är Kenza, hon skriver intressanta saker och brukar oftast ha coola kläder på sig :)

Nr 19 på listan

Nicknames you have; why do you have them

Jaha, eh ja har typ inga har fått några men jag blir inte kallad för dom.
Fick ett av en kompis i somras, Räkis ^^ och fick det för att när jag blir generad så blri jag rosa som en räka xD
Sen kom min tjejkompis Elin på Nörrden (ja det ska va med två R xD) och det va för att jag pluggade så mke nu i gymnasiet -.- *suck* och sen slutningen fick jag ett för ngr veckor sen av min fru Liv och av Fredrik, 30 och det va för att jag sa att jag hade 30 i IQ på en av våra filkvällar xD det är dyp det.

Gästbloggar!! ;)






Hejsan allihopa det är Elin som gästbloggar här!
Denna helg ska vi ha en tjej helg tsm alla ponnysar. Vi ska ha lite mys med käk, godis och film kollande. Just nu sitter vi bara i sandras rum och snackar convers :P hahha vi kom in på det eftersom sandra har 15 par skor och ska skaffa fler snart! :) nu blev det lite tyst här :P men nu blev det snack om mat i stället:) vi ska väll vara onyttiga och äta köpmat. Jag måste också berätta att sandras walk in closet är väldigt fin och hon berättade en hemlis för mig att hon skulle sova där någon gå någon gång för hon älskar den så mycket XD haaahha jaaa det e sant :)
Nu ska vi hitta på något roligt så jag ska väll sluta skriva här!!
PUSS KRAM
ELIN

Nr 18 på listan

Plans/dreams/goals you have

Jaha den här frågan va inte lätt. Jag går ju på Tranellska gymnasiet i västerås och jag går Hotell och restaurang, och snart är det dax att välja vilken av linjerna man ska fortsätta med... och heh jag vet inte vad jag ska ta, så kan inte säga att ja har nå planer till framtiden men just nu är väl mitt mål att bestämma vad jag ska välja.

Nr 17 på listan

Someone you would want to switch lives with for one day and why

hum, vem skulle det va :S  kanske Gordon Ramsy elr ngt :) Skulle va allt häftigt att kunna laga mat som honom och äga alla restauranger han äger ^^ .

Nr 16 på listan

Another picture of yourself



Nr 15 på listan

10 songs that you play all the time.

Just nu så har jag en spotify lista som jag är helt beroende av, men sen så tröttnar ja ju på låtara ^^  xD men kan lägga upp dom endå :).

Crack the shutters - Snow patrol
Hold my hand - MJ och Akon
Don't look back in anger - Daniel Norberg
Talking to the moon - Bruno Mars
Marry you - Bruno Mars
Grenade - Bruno Mars
All the right moves - One Republic
Just say yes - Snow patrol
Wonderwall - oasis
The Scientist - Olle Hedberg


Nr 14 på listan

A list of your favorite trends right now

Hum :S tror inte jag har ngn lista på det.

Nr 13 på listan

A picture of your room/apartment









Lite ostädat och obäddad xD men det får duga ^^

Walk-in-closet

Innan:





Efter:






Favvo skorna på plats först :D



Nu är min garderob nästan klar ^^ otroligt nöjd :D♥

Nr 12 på listan

Why did you start blogging?

Heh, ja vrf började jag blogga? jag vet faktiskt inte :S innan jag bloggade på blogg.se så hade jag en blogg på blogspot och tyckte inte det va nå bra så bytte. Jag kan ha börjat blogga där för att det va en period då alllllla verkligen bloggade och då ville jag det oxå.  Så där började det, sen bytte jag blogg dels för att jag inte förstod mig på blogspot och även för att det inte gick att lägga ut större bilder, asså de va bara typ 400 på bredden av bilderna medans här kan dom bli större.

Nr 11 på listan

One "must have" for the season

Heh, jaha öm ja vet inte, har inget speciellt just nu som jag vill ha..... Eller jo!!

Oxblodröda converse! det är mitt mål att införskaffa snart! ♥

Nr 10 på listan

Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Mad

Helt otroligt att ja fortfarande gör denhär listan xD

Men till frågan... låtar jag lyssnar på när jag är glad, ledsen, uttråkad, och arg. Asså ja har inte riktigt några sånna låtar :S men om vi säger såhär, när jag är glad lyssnar på på mina favvo band som green day, daughtry bla bla bla, när jag är ledsen lyssnar ja på lite lugnare musik som gör mig ännu mer ledsen xD så det är inte så smart, när jag är uttråkad lyssnar jag på min vanliga musik som när jag är glad och när jag är arg är ja oftast ledsen oxå så då blir det ju samma musik som när jag är ledsen.

Nr 9 på listan

Something you’re proud of in the past few days....

Har inge speciellt, kanske att jag klarade av svenska redovisningen i torsdags.

Nr 8 på listan

''Short term goals for this month and why''

1. få reda på mitt liv
2. bestämma vilken inriktning jag vill gå
3. fortsätta va glad

3 Saker som jag hoppas på att uppnå denna månad och jag skrev dom för det är saker jag måste få gjort...

Nr 7 på listan

A picture of someone/something that has the biggest impact on you...

Har inte bild på alla mina vänner men kan skriva vilka det är...
Det är såklart mitt lilla ponygäng som har stor betydelse i mitt liv ↓

Natta, Elin och Liv ♥ om inte ni fanns skulle jag förmodligen inte överleva!

Sen har vi mitt lilla söta snälla gäng i skolan som det inte finns ngn bild på -.- men det är iallafall: Fredrik, Danne, Martin, Michelle, Kristin och Angelica ♥ dom gör min dag as rolig och får mig på bra humör fast det va as segt att vakna på morgonen och dra sig till skolan, dom gör det värt att gå till skolan.

Sen har vi Adde som alltid får mig på bra humör när jag mår piss ♥

Nr 6 på listan

Favorite super hero and why...

ADDE :D xD♥

Nr 5 på listan

''A picture of somewhere you’ve been to''


Venedig ♥♥

Nr 4 på listan

''A habit that you wish you didn’t have''

Hum, en vana jag önskar jag inte hade. Jag ställer väldigt lätt om dygnet vilket inte är sådär jätte bra när man ska till skolan dan efter, det är inte bara på lov utan även under helgen så den vanan vill jag inte ha.

Nr 3 på listan











Ngr bilder på mina ponnysar ♥ har ju fler vänner bara det att jag inte har bilder på dom ;)

Grattis på 1 års dagen! ♥

Hihihihi min kamrera fyller år i dag :D
1 år blir den, helt otrooligt hur fort tiden går ;).
Kommer ihåg när jag satt i skolan och kollade på elgigantens hemsida och såg att kameran hade kommit fan va glad jag blev! :D


Grattis ♥♥

Nr 2 på listan

Varför heter bloggen ''thesephotographs''?
okej det började såhär.... jag älskar Scrubs och det finns en sångare som heter joshua radin i serien och han har en låt som these photographs och då tänkte jag varför inte döpa min nya blogg efter den låten eftersom bloggen handlar om mitt liv och mina bilder jag tar :) så där har ni en kort förklaring :)

Nr 1 på listan



15 saker.... okej finns det så många intressanta saker om mig?? xD får väl se ;)


1. Jag älskar tjocktröjor som är mysiga :D

2. Vintern är min favorit årstid, just för jag avskyr värme..... Nej jag är ingen utomjording ;)

3. Jag behöver bara 30 minuter för att göra min i ordning på morgonen så ja slipper gå upp as tidigt ;) xD

4. Mitt favorit band är Green Day ♥

5. Jag är otroligt bestämd vilket inte är sådär jätte bra ibland.

6. Jag hatar och avskyr BLOD! det är min värsta fiende och har vart det sen jag var liten. Svimmat flera ggr när jag sett blod.

7. jag är halvt Isländsk om ni inte fattat det ;)

8. Jag ÄLSKAR julen! då är jag som gladast och väldigt barnslig ^^

9. Snö är ngt ja oxå älskar! nu när mina kusiner var här gick vi ut en dag hela familjen inkusive kuinerna, moster och Jói och då var jag verkligen som ett litet barn igen.

10. Mina två favoritfilmer är Pirates of the carabbean 2 och Australia. Den enda filmen jag gråter av är Australia.

11. Det värsta jag vet är när jag måste lämna mitt favorit land Island, det kan låta fånigt men då gråter jag typ floder. Samma sak när ngn från Island kommer på besök och dom ska åka hem.

12. Jag har 11 vänner som jag kan lita på och hoppas att jag aldrig behöver släppa taget om dom!

13. Jag har otoligt mke ångest för att börja i skolan ingen, vill det verkligen inte eftersom jag måste välja inrikning Hotell eller Restaurang och jag kan inte bestämma mig.

14. Det bästa jag vet är att ta med mig kameran ut och fota.

15. Okej sista nu...... Jag är en riktig shopaholic! min garderob är överfull av kläder, har inte ens galjor så det räcker så jag lägger alla kläder ovanpå varandra.

The list

Day 01- A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself
Day 02- The meaning behind your Blog name
Day 03- A picture of you and your friends
Day 04- A habit that you wish you didn’t have
Day 05- A picture of somewhere you’ve been to
Day 06- Favorite super hero and why
Day 07- A picture of someone/something that has the biggest impact on you
Day 08- Short term goals for this month and why
Day 09- Something you’re proud of in the past few days
Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad
Day 11- One "must have" for the season
Day 12- Why did you start blogging?
Day 13- A picture of your room/apartment
Day 14- A list of your favorite trends right now
Day 15- 10 songs that you play all the time
Day 16- Another picture of yourself
Day 17- Someone you would want to switch lives with for one day and why
Day 18- Plans/dreams/goals you have
Day 19- Nicknames you have; why do you have them
Day 20- Your favorite blogger
Day 21- A picture of something that makes you happy
Day 22- What makes you different from everyone else
Day 23- Your top 3 favorite shoes
Day 24- What I would find in your bag
Day 25- Your favorite times of the year
Day 26- whats your favorite color
Day 27- Wish list
Day 28- One item you love in your closet
Day 29- Your favorite song

Jah får väl se hur länge ja orkar med 29 saker men ska försöka :)


Nyårsafton i bilder del 3















































Det var min nyårsafton :) otroligt rolig :D
Tack så jätte mke för dom fem roliga dagarna! ♥

Nyårsafton i bilder del 2































Det va sista bilden från del 2
Snart kommer del 3 upp :)
Håll utkik ;)

Nyårsafton i bilder del 1















































Del 1 av 3
håll utkik efter nästa bildbomb :)